woensdag 10 september 2014

Military Industrial Complex 2


Lennart van der Linde heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Military Industrial Complex" achtergelaten: 

Deze reactie plaatste ik bij Volkskrant-serie op dit blog, maar daar leest waarschijnlijk niemand hem. Daarom dus hier nogmaals, ook al gaat het vooral over de Nederlandse media:

Stan, je kent waarschijnlijk/misschien het werk van Tabe Bergman over het propaganda-karakter van de Nederlandse media (zelf ontdekte ik hem pas vorige week):
http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/viewFile/2767/1214

En:
http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/viewFile/1714/878

En:
https://www.ideals.illinois.edu/bitstream/handle/2142/45343/Tabe_Bergman.pdf?sequence=1

En:
http://www.extra-media.nl/nummer25/index.html?redenering.html

Mooi dat hij zich er zo in verdiept heeft. Jammer dat hij nu in China zit. Hij noemt jou ook. Zijn werk verdient net als het jouwe brede aandacht. 

2 opmerkingen:

anzi zei

Helft gelezen, bevestiging nieuwswaarde kranten en een radicale journalist.

Anoniem zei

hoho! bevestigt het idee van wat radicaliteit is. G. B. J. Hilterman (God hebbe zijn ziel) was niet radicaal..."Goedenenavond beste Dames en heren, goeieavond kinderen" Ja ik weet het nog... medeburgers en buitenlui. Hier spreekt het gezag!
Had ik niet door toen ik zestien was. Begonnen we een muziekgroepje: De G.J.B. Hiltermannetjes.

De man was wereldvreemd hoewel ik niet alles kon bevatten. Het lachen is aardig verstomd. Waarom vertrekken mensen toch? Ik zou het niet weten... Of?

De meesten kennen hem niet meer en ik was jong. Niet te jong voor een boel, maar wel voor een hoop verbaal overgeefsel, zijn beschouwingen over het wereldtoneel... waar ik mij niet wenste bij neer te leggen. Kom daar nu eens om bij de jeugd van tegenwoordig. Kan ik zeggen. Maar daar gaat het niet om. De arrogantie van waar Stan doorlopend tegen fulmineert. De politiek correcte intellectuele maffia die zijn brood verdient met parasiteren op de doelgroep waarvoor ze schrijft, er zijn geld mee verdient, met instemming, is een prestatie van formaat die het mogelijk maakt. Ongeacht je leeftijd gaan er soms bellen rinkelen en lampjes flikkeren. Het is te hopen dat jongeren die Facebook en dergelijke zat zijn zich ook eens wat nadrukkelijker gaan melden. Zij hebben het nakijken tenslotte! Antwoorden staat vrij?







Evengoed bedank Lennart en Anzi. Ik wist het niet. Dat er meer zijn die ergens hun bedenkingen bij hebben en zich zoveel beter weten uit te drukken.
En voor deze keer hoef je dat niet cynisch op te vatten. Ongerustheid is van alle tijden tenslotte. Ik kom er net achter... Door social media? Neen!