zaterdag 7 februari 2015

Blik Op NOSJournaal 10

zaterdag 7 februari 2015

Protest tegen gedwongen mobilisatie in Zaporozhe, Oekraïne

Dappere vrouw neemt het woord over van een militair en zegt wat ze van de mobilisatie en de politiek van Poroshenko vindt. Het vindt plaats in Velikaya ("Groots"), een klein plaatsje in de regio Zaporozhe. ENG-subs



Onderstaand de Oekraïense politica en econome Nataliya Vitrenko die commentaar geeft op Kiev's poging om rusland tot agressor staat te benoemen en om alle onbewezen rampen (MH17, Volnovakha, Donetsk, Marioepol) in Rusland's schoenen te schuiven. Duitse ondertitels.

5 opmerkingen:

  1. Mark Sleboda over de westerse pers:

    "No one in the Western press somehow thinks it odd or notable that a Kiev regime that their narrative says just came to power just in the last year in a "popular revolution" to overthrow a "Russia-backed dictator" (?!? on both counts) - needs to have repeated waves of mass forced conscription under literal gunpoint and threat of 7 yrs in prison in order to get people to fight for it?!?

    ...or that tens of thousands of military age Ukrainians of both sexes (ie 18-60) are fleeing the country, most of them to Russia, to avoid that forced conscription

    ...and that less than 7% are voluntarily and willingly responding to that forced conscription

    ...and that NOW that its ok for a country that has "European values" to make it legal to summarily EXECUTE its own forced conscripts on the battlefield for desertion...

    ...and that despite all of this, multiple "friendly" EU states, including Poland and Estonia, have now temporarily banned military age Ukrainians from entering their country (lol how's that Schengen thing working out for you so far Maidaners?) to keep the West's cannon fodder in the country and herded to the front...

    None of this seems odd or manages to penetrate the consciousness of the MSM narrative somehow...

    and that just makes me fucking furious and hateful of them

    The West will fight its war of geopolitics and expansion to the very last Ukrainian..."

    https://www.facebook.com/gramsci/posts/10152861006484425
    Beantwoorden
  2. @SDR Goed stuk, en goed dat je het plaatst. 
    Beantwoorden
  3. Boublog heeft een hoop actueel Oekraïne nieuws op een rijtje gezet: http://www.boublog.nl/2015/02/07/oekraine-update-de-debaltsevo-valstrik/
    Beantwoorden
  4. De onderhandelingen tussen merkel, holande en poetin zijn mislukt heb ik begrepen. Wat nu ?
    Beantwoorden
  5. Blik,

    dit keer heb ik wel uw films bekeken!
    Ik vind vooral de gewone vrouw in het dorpje geweldig. Ze gaat maar door. De soldaat laat haar begaan. Wellicht voelt hij hetzelfde.

    De tweede mevrouw Vitrenko heeft belangwekkende informatie, maar het gaat mij wat te vlug. Ik denk dat ze beter haar land uit kan vluchten, nu ze dit gezegd heeft..

    Op Boublog keek ik naar Peter Lavelle: Crossroads. Dat gaat ook snel, maar wel interessant. Wat ik nu vooral onthouden heb: Er is een kleine groep in Washington die tot het einde wil gaan: daarom stuurt ze wapens, zodat de hardliners in Ukraïne door blijven vechten. En: Europa is het zat, en ziet het gevaar van die aangekondigde wapens, en daarom gingen Merkel en Hollande snel naar Moskou: in de hoop de zaak tot vrede te brengen.
    Dat zijn de grote lijnen die ik er uit kon halen.

    Film 1 en het Mark Sleboda artikel zeggen ons: dit is geen burgeroorlog. Dit is een door Buitenlandse Belangen gemaakte burgeroorlog.
    Maar deden de Amerikanen (Neocons) ooit iets anders dan? Ze veroorzaken àltijd burgeroorlogen in àndere landen.

    ( Heerlijk rustig zonder de trollen. Ik hoop echt dat U er voor kiest om ze buiten te houden.) 

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...