maandag 3 augustus 2015

NRC's Antisemitisme 2


Sonja heeft een nieuwe reactie op je bericht "NRC's Antisemitisme" achtergelaten: 


Precies. Ik heb er op Twitter ook al uitgebreid over bericht. Ook heb ik berichtgeving vergeleken, hier zijn de schermafbeeldingen:

Volkskran/Trouw
NRC is partijdig
NOS is partijdig
Zelfcensuur NOS 


Ik zal deze tekst opsturen naar mijn collega's bij de mainstream pers en Tweede Kamerleden. Ik hou u op de hoogte als ik een reactie krijg, met de nadruk op als. Ik voeg daarbij de vraag: waarom dit discriminerend onderscheid tussen Palestijnen en Joden. Vanwaar dit moderne antisemitisme onder de dekmantel van filosemitisme? Waarom bestaat er voor een blanke Nederlandse mainstream-journalist met een al dan niet expliciet christelijke achtergrond een verschil tussen Joodse moorden en Palestijnse moorden, Joodse terroristen en Palestijnse terroristen? Kortom, vanwaar hun onderhuids antisemitisme nadat de nazi's en collaborerende Nederlanders toch hebben aangetoond dat dit tot genocide leidt.


Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...