dinsdag 6 oktober 2015

NOS-Propaganda

Mijn zoon John Dylan stuurde mij dit:

http://nos.nl/artikel/2061509-duizenden-bij-ambtswoning-netanyahu-bouw-meer-nederzettingen.html

"Al weken is het onrustig op de Westelijke Jordaanoever. Gisteren kwam er nog een 13-jarige Palestijnse jongen om bij botsingen tussen Palestijnen en het Israëlische leger. Vorige week werd een Israëlisch echtpaar doodgeschoten."

Dus een Palestijns kind "komt om" maar een Israëlisch echtpaar wordt "doodgeschoten"

Ik voeg hier aan toe: en mijn oude vriend Geert Mak's Europa van 'Geen Jorwert zonder Brussel' steunt deze zionistische terreur op economisch, diplomatiek, politiek en zelfs militair gebied. Waarom kan mijn jonge zoon wel de werkelijkheid zien en mijn oude vriend niet?



2 opmerkingen:

Sonja zei

Ha! Ik tweette maandag:
Propaganda @NOS in 1 bericht: Palestijnse jongen (13) "omgekomen", "Palestijn van 18" "overleed", maar Israëlisch echtpaar "doodgeschoten"

Sonja zei

Na de belaging van staatssecretaris Dijkhof door de extreemrechtse meute van het dorp Oranje, tegen de komst van asielzoekers, tweette Xander van der Wulp, politiek verslaggever van de NOS:

"Politiek moet zich zorgen gaan maken over beheersbaarheid van problemen door komst van vele vluchtelingen..."

Ofwel: de vluchtelingen hebben schuld aan extreemrechts geweld.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...